"התאגדות עובדים על מנת לקבל המגיע להם מוצדק וראוי"

במקרה שהמעביד יפעל כנגד ההתארגנות, ויאיים לפטר את המבקשים לייצג את העובדים, אם המעביד הוא ארגון ציבורי יתכן שיש מקום ע"פ דין לתביעה כנגד המעביד
יוסי צלניקר 3 Comment on "התאגדות עובדים על מנת לקבל המגיע להם מוצדק וראוי"

יש להקפיד על "מניעת פגיעה בעצמאות החינוך החרדי ובתקצוב משרדי הממשלה למוסדות" • "צעד שמלמד על הנחישות של הדיינים הנכבדים לעמוד לימין העובדים" • ומה ההגבלות?

צילום: ויקיפדיה
במקרה שהמעביד יפעל כנגד ההתארגנות, ויאיים לפטר את המבקשים לייצג את העובדים, אם המעביד הוא ארגון ציבורי יתכן שיש מקום ע"פ דין לתביעה כנגד המעביד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יום מרגש והיסטורי. חודש לאחר שנכתב ונחתם על ידי בית הדין, נחשף פסק דין שניתן באחרונה לקבוצת עובדים חרדים שביקשה להתאגד במקום עבודתה, וביקשה דעת תורה בעניין. העובדים פנו אל בית הדין המרכזי בבני ברק, בראשותו של מרן הגאב"ד רבי ניסים קרליץ שליט"א. "אנו קבוצת עובדים פונים לביה"ד בשאלה, מה הם התנאים אשר על פיהם ובהתקיימם מותר לעובדים להתאגד בכדי לשמור על זכויותיהם, ובכדי לשפר את תנאי העסקתם".

הרכב בראשותו של הגאון רבי יהודה סילמן, ולצידו הדיינים הגאון הרב שריאל רוזנברג והגאון הרב יעקב פרבשטיין ענו לשאלת העובדים במענה ארוך ומפורט, המכיר בצורה רשמית תחת סייגים הלכתיים, בזכותם של עובדים חרדים להקים וועד עובדים. "רצון העובדים להתאגד על מנת למצות את המגיע להם, מוצדק וראוי", ציינו הדיינים והוסיפו, "התאגדות מותרת בתנאי שהתאגדות זו לא תביא לפעולות שאינם ע"פ ההלכה. בכלל זה שאין לפנות לערכאות משפטיות, או לקובלנות לרשויות, אלא א"כ יקבלו היתר לכך מבית הדין כנדרש ע"פ ההלכה", כתבו הדיינים וציינו, "במקרה שהמעביד יפעל כנגד ההתארגנות, ויאיים לפטר את המבקשים לייצג את העובדים, אם המעביד הוא ארגון ציבורי יתכן שיש מקום ע"פ דין לתביעה כנגד המעביד".

כמו כן ציינו הדיינים כי יש להקפיד על "מניעת פגיעה בעצמאות החינוך החרדי ובתקצוב משרדי הממשלה למוסדות".

ההכרה החרדית הרשמית בזכויות העובדים להתאגדות היא תולדה של פעילות ממושכת ורבת היקף, אותה מובילים אנשי האגף החרדי בהסתדרות בראשותו של עו"ד רפי מלאכי, שרושמים גם בימים אלו מספר התאגדויות חדשות במגזר החרדי. "פסק ההלכה החשוב, מלמד שיש נחישות של הדיינים הנכבדים, לעמוד לימין העובדים. אני גאה באמירה החשובה שהיא כאוויר לנשימה עבור מאות אלפי עובדים מצויינים מהמגזר החרדי שזוכים לרוח גבית במאבק על זכויות העובדים. אנחנו מתחייבים להוביל במקצועיות ובאחריות התאגדות המותאמת למגזר החרדי ואורחות חייו".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    סוף סוף – האור בקצה המנהרה להצלת 15,000 עובדות הגנים החרדיות מעולם הכבד של המעסיקים, השודדים אותן ורומסים את זוכיותיהן וכבודן ברגל גסה.

  2. 2

    הנהלות הגנים – זה "מאפיה"!
    התבטא השבוע רב חשוב המעורב בנושא.

  3. 1

    יש!!! אני אומר אל תשתקו התקשרו למטה המאבק 0799280253 מנסיון זה עובד